Bezpieczna Szkoła – Bezpieczny Uczeń
Od listopada 2013 r. Nasza Szkoła bierze udział w Ogólnopolskim Konkursie Bezpieczna Szkoła – Bezpieczny Uczeń. Do maja br. wszystkie klasy będą uczestniczyły dziecięciu (10!) rundach – zadaniach konkursowych, do realizacji których zaangażowani będą nauczyciele, rodzice i zaproszeni goście.
Naszym celem jest zdobycie certyfikatu Bezpiecznej Szkoły oraz podniesienie poziomu poczucia bezpieczeństwa w naszej placówce.
Zapraszamy do lektury bloga, relacjonującego na bieżąco wydarzenia związane z konkursem: http://bezpiecznadwojka.blog.pl/
Mamy już wykonane zadanie konkursowe, czyli zadanie nr 2. Jak szukaliśmy odpowiedzi na pytanie: Co powinno się zmienić w Twojej szkole, rodzinie, otoczeniu, by poprawić relacje między ludźmi?
Sprawdźcie bloga: http://bezpiecznadwojka.blog.pl/2014/02/04/relacja-z-konkursow-plastycznego-i-literackiego
Na blogu również relacja z działań dwóch I-szych klas: Ib Gimnazjum i Ib SP.
Czeka Nas jeszcze wiele pracy! Oto kolejne zadania:
1. Debata uczniowska nt. Państwo, prawo, społeczeństwo, obywatel z testem sprawdzającym
2. Konkurs (wspomniany powyżej) – już za nami!
3. Przeprowadzenie spotkań uczniów z przedstawicielami Policji, Straży Pożarnej, Pogotowia Ratunkowego, organizacji społecznych nt. Bezpieczne zachowanie w szkole, domu, na ulicy; zagrożenia, udzielania pomocy oraz obrona konieczna
4. Przeprowadzenie pogadanek we wszystkich klasach na temat: Prawna ochrona dóbr osobistych człowieka, w tym nietykalności cielesnej, a zwyczaje szkolne (porozmawiamy o relacjach „chłopcy-dziewczęta" - język, kultura osobista oraz odpowiemy na pytanie czy uczniowie klną i dlaczego?
5. Zajęcia na temat: Tytoń, narkotyki, dopalacze - jak się przed tym bronić?
6. Zajęcia nt. Kibole, blokersi, grupy podwórkowe - co robić, jeśli rozpoznajesz zagrożenie, jak się bronić przed wciągnięciem do „paczki"?
7. Przeprowadzenie rozmów nt. Mój przyjaciel jest inwalidą - jak kształtować podstawy akceptujące niepełnosprawność?
8. Zajęcia poświęcone trudnym sytuacjom życiowym - Nie jesteś sam. Jak monitorować sytuację osób z otoczenia szkolnego lub środowiskowego, które znalazły się w biedzie, chorobie, stanie sieroctwa społecznego lub „eurosieroctwa"; gdzie szukać pomocy?
9. Rozmowy o przestrzeganiu prawa – przypomnimy sobie, że jest to obowiązek każdego, także ucznia!
Czeka nas również zadanie nr 10 – dotyczące tematu bezpiecznej szkoły lub bezpieczeństwa uczniów. Liczymy na pomysły Wasze i Waszych Rodziców.
Na blogu możecie również zostawiać komentarze oraz posyłać propozycje zajęć.
|